Teksty, które zarabiają

Artykuł sponsorowany może być formą reklamy, rodzajem promocji, elementem kampanii wizerunkowej albo publikacją zawierającą link odsyłający do strony docelowej. Bywa też, że łączy w sobie wszystkie te funkcje.

Odbiorcy bombardowani codziennie informacjami o charakterze reklamowym stają się coraz bardziej odporni na tego typu treści. Właśnie dlatego materiały promocyjne powinny być przekazywane w nieco innej, bardziej subtelnej, a jednocześnie atrakcyjnej formie.

Dobrym sposobem na to, by zaznajomić czytelnika z konkretnym produktem lub marką jest artykuł sponsorowany. Ta forma dyskretnej reklamy odznacza się sporą efektywnością, gdyż od klasycznej publikacji różni się jedynie niuansem.

Tym drobnym szczegółem jest zazwyczaj link do strony firmowej, zamieszczony logotyp, grafika albo krótka informacja o marce zgrabnie wpleciona w całość tekstu. Dzięki temu tekst ma szansę zrealizować cel, jaki wyznaczył nadawca.

Artykuły sponsorowane to:

  • dyskretna reklama
  • nawiązanie relacji z odbiorcą
  • wysoka skuteczność
  • pozycja eksperta
  • przewaga nad konkurencją
  • wzmocnienie świadomości marki

Ponad 35% polskich internautów przyznaje, że na ich decyzję o zakupie przynajmniej raz wpłynęły treści sponsorowane

Artykuł sponsorowany pozwala na kreację określonego, założonego wizerunku, jak i wprowadzenie oraz wypromowanie zupełnie nowych produktów wśród szczególnie wartościowej grupy odbiorców zainteresowanych daną dziedziną. Potencjalni klienci łatwiej akceptują przekaz promocyjny wtopiony w ciekawy, intrygujący tekst. Na dodatek zamówienie i publikacja artykułu sponsorowanego są znacznie tańsze niż koszty tradycyjnych reklam.

Artykuły sponsorowane to jawna, ale nienapastliwa forma reklamy

Powstające w naszej firmie treści są zgodne z etyką dziennikarską, dobrymi obyczajami i przede wszystkim przepisami prawa.

4 cechy artykułu sponsorowanego, o których powinieneś wiedzieć!

1. Chwytliwy

Treść artykułu powinna być interesująca dla czytelnika, musi intrygować, zaskakiwać, szokować albo bawić. Dobrze, by temat był aktualny, wciągający. To, że wartościowy tekst zostanie opublikowany na pierwszej stronie gazety albo poczytnego portalu nie znaczy jeszcze, że akcja marketingowa zakończyła się sukcesem. Przecież celem artykułu sponsorowanego jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, zachęcenie go do zapoznania się z treścią, ale przede wszystkim – zainteresowanie promowaną marką, usługą, produktem.

2. Merytoryczny, ale ciekawy

W przypadku niektórych branż napisanie ciekawego artykułu sponsorowanego jest zadaniem szczególnym i wymaga od autora niemałej sprawności nie tylko językowej (choć ta oczywiście okazuje się niezbędna), ale też intelektualnej. Przekazanie intrygujących informacji o kolektorach słonecznych albo płytkach łazienkowych to nie lada wyzwanie. Trzeba wiedzieć, jak zrobić to atrakcyjnie i bez nękania użytkownika, tak jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych, bezpośrednich form reklamy.

3. Obiektywny i wiarygodny

Większość użytkowników Internetu uważa, że artykuły sponsorowane nie są mniej wiarygodne od pozostałych tekstów redakcyjnych. Oznacza to, że czytelnicy darzą dobrze napisane, obiektywne „płatne” teksty sporym zaufaniem.

4. Jasno oznaczony

Standardem i ogólnie stosowaną praktyką w ramach komunikacji marketingowej powinno być jasne i czytelne oznaczanie artykułów pisanych na zlecenie konkretnej marki jako artykułów sponsorowanych lub reklamowych. Wynika to z zaleceń Rady Etyki Public Relations, ale też oczekiwań odbiorców. Niemal 70% internautów wskazuje, że chciałoby być w czytelny sposób informowanych o tym, że tekst powstał na specjalne zamówienie zleceniodawcy.

Zleć napisanieunikalnych treści