Skuteczna strategia komunikacyjna

Rzadko publikowanie treści jest celem samym w sobie. Zazwyczaj wartościowy content to ważny, a nawet kluczowy element szerszego planu promocyjnego.

Cele strategii marketingowej w Internecie bywają różne. Jedni stawiają na budowanie renomy, pozycji znawcy, eksperta. Inni skupiają się na podtrzymywaniu trwałych, opartych na zaufaniu relacji z odbiorcą. Są wreszcie i tacy, którym zależy na generowaniu ruchu na stronie i przyciąganiu nowych klientów.

Sposobów na realizację opracowanego planu jest wiele. Nowoczesne środki przekazu wykorzystują własne narzędzia. Jednym z nich jest marketing treści, który opiera się na dostarczaniu wartościowych, ciekawych treści – docenianych, a często też promowanych przez samych użytkowników.

image

Content marketing to nie tylko teksty. To przede wszystkim budowanie relacji z odbiorcą. Oto jak powinien przebiegać ten proces:

  • Zdefiniowanie grupy docelowej
  • Dobór formy przekazu
  • Kreacja treści
  • Publikacja i promocja

Dlaczego marketing treści jest tak ważny w biznesie?

Tworząc wartościowe treści i dzieląc się nimi z odbiorcami, możesz jeszcze skuteczniej realizować swoje cele biznesowe. Wyszukiwarki promują witryny z wysokiej jakości contentem, a to z kolei pozwala naturalnie budować sieć linków, kierować ruch na stronę i generować zyski.

Czy to się opłaca?

Tak! Content marketing przyciąga 3 razy więcej klientów niż tradycyjne formy reklamy, a przy tym jest o ponad 50% od nich tańszy.

Content marketing to zupełnie inne, nowoczesne podejście do kwestii promocji. Sprawdź, w jaki sposób można wykorzystać go do budowania wizerunku i podnoszenia wskaźników sprzedaży Twojej firmy.

Nawiązanie trwałej relacji z klientem

Większość użytkowników wyżej ceni sobie ciekawe publikacje zamieszczane przez firmy niż bezpośrednie treści reklamowe.

Jeśli na początku zainteresujesz odbiorcę i skupisz jego uwagę niebanalnym, chwytliwym przekazem, masz szansę na zbudowanie trwałej relacji i pozyskanie lojalnego, stałego klienta.

Budowa świadomości marki i pozycji firmy

Wygląd witryny internetowej, a także zamieszczone na niej treści to dla użytkowników istotne kryteria oceny wiarygodności marki. Teksty, które zaspokajają ciekawość, odpowiadają na pytania i wątpliwości odbiorców, a przy tym są dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań budują zaufanie i pozytywny obraz firmy.

Niskie koszty prowadzenia kampanii

Dobry content połączony z innymi technikami jest w stanie wydajnie powiększyć grupę odbiorców, podsycić ich zaangażowanie, które bezpośrednio przekłada się na konwersję.

Lepsze efekty przy jednocześnie niższych nakładach na promocję to istotna zaleta kampanii prowadzonej w ramach marketingu treści.

Większe przychody firmy

Większa świadomość i towarzyszący jej wzrost oczekiwań ze strony klientów wymusiły na markach nowy model promocji. Tak zwane opakowanie intelektualne jest dzisiaj równie istotne, co sama klasa oferowanego towaru lub usługi. Odbiorcy zwracają uwagę nie tylko na produkt, ale również na formę jego prezentacji.

Właśnie dlatego content marketing okazuje się najskuteczniejszą techniką pozwalającą pozyskiwać klientów i zwiększać przychody.

Zamów kampanięcontent marketingową!