Zwracaj uwagę odbiorców
Skierowanie zainteresowania klienta na konkretną markę może być pierwszym krokiem do dalszej współpracy
Dobre hasło reklamowe ma siłę, by wypromować markę. Często to właśnie ono jest jednym z najważniejszych elementów kampanii. Potrafi zaintrygować, zaciekawić, zwrócić uwagę odbiorcy, skłonić do określonych działań. Jak każdy tekst, także i ten krótki komunikat rządzi się swoimi prawami. Przede wszystkim powinien być dopasowany do odbiorcy, grupy docelowej, ale też specyfiki branży czy sektora, w którym działa dana firma. Slogan pozwoli Ci przekazać określoną wizję, koncepcję marki, wyrazić ideę albo wyeksponować jedną, najistotniejszą cechę, atrybut Twojego produktu lub oferty. Funkcja, jaką będzie pełnił, zależy wyłącznie od Ciebie. Hasło może być wykorzystane podczas wprowadzania i promocji nowego produktu, oferty albo rozszerzania zasięgu już działającej marki o nowe rynki.
Opracowywane w naszej firmie slogany są:
- zwięzłe
- zrozumiałe
- wyjątkowe
- skuteczne
- przemyślane
- chwytliwe
Dlaczego hasło reklamowe jest tak ważne?
Najlepsze hasła łatwo zapadają w pamięć, niosą konkretne, jednak ujęte w wyjątkową formę przesłanie. Brak w nich jednoznacznych, wyrażonych wprost informacji. Zazwyczaj są to luźne skojarzenia, połączenia nieoczywistych znaczeń, paradoksalne zestawienia, parafrazy powszechnie znanych związków językowych, przysłów, powiedzeń.

Co odróżnia skuteczne slogany od wszystkich pozostałych?
Są oryginalne i unikalne, nieraz dowcipne i dość krótkie. Często bazują na elemencie zabawy językowej.
Wykorzystują dźwięczność języka, eufonię poszczególnych wyrazów zestawionych ze sobą w ciekawy, ale i celowy sposób.
Jako komunikaty perswazyjne podkreślają i wydobywają określone, unikalne cechy produktów, wskazują na wyjątkowość oferty.
Dobre hasło reklamowe powinno być:
1. Proste i krótkie
Tylko taki komunikat można szybko przyswoić, zapamiętać i łatwo powtórzyć.
2. Wyróżniające markę
Musi jednoznacznie kojarzyć się z konkretną marką, wyróżniać ją na tle konkurencji i podkreślać korzyści, jakie zyskuje klient, wybierając ten, a nie inny produkt.
3. Oryginalne
Hasło takie, jak inne, pozbawione elementu zaskoczenia, banalne, zwykłe i szablonowe raczej nie wyryje się w pamięci odbiorcy, nie będzie powtarzane i przekazywane, zostanie tym samym pozbawione szansy na to, by przetrwać dłużej, niż trwa kampania.
4. Wiarygodne
Podstawą relacji z potencjalnym klientem musi być zaufanie, przekonanie, że to, co mówisz, jest szczere i prawdziwe, dlatego hasło reklamowe, choć z założenia perswazyjne, powinno też być wiarygodne.