Inbound Marketing
Zrezygnuj z agresywnej, osaczającej odbiorcę reklamy i postaw na subtelną, ale skuteczną formę promocji.
Podstawowym elementem strategii opartej na tzw. „marketingu przychodzącym” jest zaangażowanie odbiorców, potencjalnych klientów w działania marketingowe. Idea ta zakłada, że to sam użytkownik odpowiednio pokierowany odnajdzie nadawcę komunikatu reklamowego, znajdzie to, czego szuka. Inbound Marketing opiera się na koncepcji marketingu przyzwolenia, która stoi w opozycji do natarczywych, agresywnych, wszechobecnych przekazów atakujących internautę (takich jak banery, spoty, pop-upy i inne metody stosowane w ramach outbound marketingu). Według tej metody odbiorca sam wyraża zgodę na określone treści reklamowe, przejawia zainteresowanie nimi, a tym samym jest bardziej podatny na określony przekaz, a nawet, co więcej, udostępnianie go i przekazywanie dalej. Inbound Marketing wykorzystuje bowiem również koncepcję marketingu wirusowego, która z kolei polega na dobrowolnym i samodzielnym rozpowszechnianiu informacji o produkcie lub marce przez użytkowników.
Skorzystaj z jednej z najbardziej efektywnych strategii w Internecie. Inbound Marketing to:
- silna relacja
- więcej odbiorców
- świadomość marki
- budowanie lojalności
- niski koszt reklamy
- długotrwałe wyniki
Wzmocnij zaangażowanie
Inbound Marketing ma uwolnić odbiorcę od nachalnej reklamy, a jednocześnie wypracować stałą, długotrwałą i dwustronną relację. Celem strategii jest wzbudzenie zaangażowania klienta, zwiększenie świadomości oraz zbudowanie przywiązania, lojalności wobec marki. Najczęściej założenia te udaje się zrealizować, podejmując działania internetowe związane z dostarczaniem atrakcyjnych, skupiających uwagę użytkowników treści, które będą chętnie udostępniane, a więc samoistnie wypromują markę.

Do najczęściej wykorzystywanych technik w ramach Inbound Marketingu należą:
1.promocja marki w mediach społecznościowych
Facebook, YouTube czy Twitter to świetne narzędzia do dystrybucji wartościowych treści, ale też nawiązywania dialogu, komunikacji z internautami – potencjalnymi klientami.
2. dostarczanie wartościowych treści
Tworzenie, publikacja i dystrybucja autorskich treści, które są wartościowe i przydatne dla internautów to jeden z najważniejszych elementów współczesnego marketingu internetowego.Dobrze napisane, ciekawe teksty nie tylko przyciągają użytkowników na stronę internetową, ale też zachęcają ich do powracania. Najlepsze witryny i blogi mają stałą grupę wiernych czytelników, którzy regularnie śledzą kolejne publikacje.
3. pozycjonowanie strony internetowej pod kątem wyszukiwarek
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych pozwala osiągnąć witrynie wysokie pozycje w rankingu, a tym samym korzystnie wpływa na widoczność i generowanie ruchu na stronie.